.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فرماندار جدید سیاهکل معرفی شد

حسنعلی حاجتی با معرفی استاندار گیلان، فرماندار جدید سیاهکل شد.
 

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، استاندار در مراسم تودیع و معارفه فرماندار این شهرستان با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران حاکمیت و مردم مانند یک خانواده به‌هم پیوسته هستند، اظهار داشت: نمود بارز این خصیصه را می‌توان در راهپیمایی‌ها و انتخابات مختلف از جمله در راهپیمایی مردم گیلان و کشورمان مشاهده کرد.

کیهان هاشم‌نیا با اشاره به اینکه مردم بارها ثابت کرده‌اند، نظام را از خود می‌دانند و پای دفاع از آن و حریم ولایت حاضر هستند، ادامه داد: برای خدمت کردن به چنین مردمی باید با روحیه جهادی کار کرد.

وی خاطر نشان کرد: همه باید با تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب تا جایی که توان داریم در راه تحقق آرمان‌های امام راحل، شهدا و خدمت به نظام گام برداریم.

این مسئول به سابقه تاریخی و فرهنگ غنی شهرستان سیاهکل اشاره و تصریح کرد: مردم این دیار در قرن چهارم هجری در 35 کیلومتری شیراز سد ساختند و اکنون نباید مردم دیلمان از داشتن سد محروم باشند و باید تلاش کرد تا ساخت این سد هرچه سریع‌تر آغاز شود.

وی، توسعه راه‌های سیاهکل را برای پیشرفت شهرستان بسیار ضروری دانست و عنوان کرد: محور سنگر به سیاهکل با 200 میلیارد تومان اعتبار توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.

هاشم‌نیا یادآور شد: شهرستان سیاهکل هنوز نتوانسته است، مناسب با شایستگی‌هایش به توسعه برسد و در برخی شاخص‌ها از جمله گاز‌رسانی عقب‌تر است که باید تلاش کرد این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

وی با تصریح بر اینکه، 15 شهرستان گیلان تا سال 93 به نرخ گازرسانی بالای 90 درصد می‌رسند، اذعان داشت: اکنون هفت شهرستان گیلان در امر گازرسانی در آستانه سبز شدن هستند.

استاندار گیلان با اشاره به نرخ 70 درصدی جمعیتی و 64 درصدی از نظر تعداد روستاها که از گاز بهره‌مند هستند، متذکر شد: میانگین جمعیتی برخوردار گیلان از گاز نسبت به میانگین کشور 15 درصد بیشتر است، ضمن اینکه بندر انزلی و رضوان‌شهر جزو شهرستان‌های سبز هستند.

وی از اجرای طرح گردشگری محور سیاهکل به دیلمان خبر داد و بیان داشت: با استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی و احداث مسافر کاشانه‌ها از فرماندار جدید این شهرستان خواست تا تمام تلاش خود را برای اجرای موفق این طرح که مناسب با ظرفیت‌های منحصر به ‌فرد جغرافیایی و طبیعی این شهرستان است، به ‌کار گیرد.

هاشم‌نیا، نقش جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی را در شکوفایی و پیشرفت شهرستان‌ها بسیار مهم خواند و افزود: با استفاده از اختیارات تفویض شده، ستادهای سرمایه‌گذاری در 16 شهرستان به ریاست فرمانداران تشکیل شده که باید مسئولان شهرستانی به بهترین نحو از این فرصت بهره بگیرند.

ایرج ندیمی، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل نیز در این جلسه با اشاره به توانمندی‌ها و مشکلات این شهرستان اظهار داشت: مجوز قرار گرفتن سد دیلمان در اعتبارات بودجه، توسعه راه‌ها و تسریع در ساخت محور سیاهکل به سراوان و کمربندی سیاهکل، افزایش یکپارچه‌سازی کشاورزی و بهبود وضعیت چایکاران را از مهم‌ترین مواردی دانست که مسئولان باید به آن توجه کنند.

فرماندار سابق سیاهکل نیز در مراسم مذکور با ارائه گزارشی از اقدام‌های صورت گرفته در این شهرستان گفت: در سیاهکل در دهه فجر امسال 50 پروژه با اعتباری بالغ بر 15.5 میلیارد تومان در بخش دولتی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

حسین اسماعیلیان تصریح کرد: شهرستان سیاهکل از ظرفیت و استعداد نهفته بالایی در بخش کشاورزی و گردشگری برخوردار است که باید با کوشش برای شکوفایی این بخش تلاش کنیم.

امام جمعه سیاهکل نیز در مراسم مذکور اذعان داشت: مردم با بصیرت کشور بار دیگر با حضور چشمگیر خود در راهپیمایی 22 بهمن در رفراندومی جدید شرکت کردند و حمایت خود را مانند گذشته از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام کردند که این مهم موجب افتخار و سربلندی نظام اسلامی در مجامع بین‌المللی شد.

حجت ‌الاسلام محمد شیدایی با تأکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی تصریح کرد: حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران از جمله موارد مهمی به ‌شمار می‌رود که می‌تواند نقش مهمی را در توسعه و شکوفایی این شهرستان ایفا کند.

در پایان مراسم مذکور، حسنعلی حاجتی فرماندار جدید سیاهکل معرفی و از تلاش‌های حسین اسماعیلیان قدردانی شد.

حسنعلی حاجتی پیش از این، مدیرکل امور شهری و شوراها و معاون حراست استانداری گیلان بود. /ف250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مشاور 24 بهمن 1391
آقای استاندار از نیروهای قوی که از تهرن و سایر شهرهای بزرگ به گیلان با کوله باری از انگیزه و تجربه منتقل شده اند استفاده مناسب کنید تا سرمایه انسانی به هدر نرود

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.046 seconds.